03 آوریل 2020
شماره:98
داروهای درمان کرونا – کووید ۱۹

داروهای درمان کرونا – کووید ۱۹

آنکارا/ یشیم سرت کاراآسلان/ خبرگزاری آناتولی

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اظهار داشت: دارویی که برای درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا در چین موثر بوده است، دیشب به آنکارا ارسال و سپس با هواپیماهای اورژانس در ۴۰ استان کشور توزیع شد.

وی افزود: این دارو به بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها داده می‌شود. توزیع آن ۸ ساعت طول کشید. تاثیر این دارو تا چند روز آینده مشخص خواهد شد

وزیر بهداشت ترکیه همچنین در توئیتر خود اعلام کرده است:

«انیستیتوی تخصصی ما کار بر روی واکسن ضدکرونا را آغاز کرده است. از هر تلاش امیدبخش علمی برای کشف واکسن ضدکرونا حمایت خواهیم کرد. وزارت خزانه‌داری ترکیه آماده است برای حمایت از این تلاش‌ها یک بسته مالی را تهیه کند».
گفتنی است: نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه در تاریخ ۱۰ مارس جاری شناسایی شد. تاکنون در مجموع ۲۴ هزار و ۱۷ نفر در ترکیه مورد آزمایش کرونا قرار گرفته و نتیجه ۱۵۲۹ تن از آنها مثبت بوده است. ۳۷ نیز بر اثر بیماری در ترکیه جان باخته‌اند.

خبرگزاري آناتولي اخبار خود از طريق سامانه مدیریت خبر (HAS) براي مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشي از آنها را خلاصه و در وبسايت خود منتشر ميكند. بنابراين براي دريافت اخبار كامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترك شويد!
کرونا در ایران

به اشتراک بگذارید...

برچسب ها

, , , , , ,

ارسال نظر (مرتبط با خبر )

[جهت تائید نظرات ، معادله زیر را پاسخ دهید]